3 redenen waarom laadpalen voor bedrijven een slimme investering zijn
Laadpalen voor bedrijven
Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om te investeren in laadpalen voor op de parkeerplaats bij hun bedrijfspand. Ook wanneer ze geen elektrische bedrijfsauto’s hebben. Waarom wordt die investering dan toch gemaakt? In dit blog vertellen we meer over de drie grootste redenen dat bedrijven ervoor kiezen om laadpalen neer te zetten.
1. Duurzaam ondernemen
Veel bedrijven hebben duurzaam ondernemen hoog in het vaandel staan. Ze zijn daarom altijd op zoek naar manieren om te innoveren, maar daarbij wel rekening te houden met duurzaamheid. Het plaatsen van laadpalen voor elektrische auto’s is een manier waarop dat gedaan kan worden. U maakt het namelijk voor werknemers makkelijker om de overstap naar elektrisch rijden te maken. Bovendien laat u aan voorbijgangers zien dat u actief stappen neemt om duurzaam te ondernemen.
2. Goede service voor klanten
Het plaatsen van laadpalen bij de parkeerplaats van uw bedrijfspand, is ook een vorm van service. Klanten kunnen namelijk, wanneer ze aan uw bedrijf een bezoek brengen, hun auto ondertussen opladen. Over de kosten hoeft u zich geen zorgen te maken. De gebruiker heeft een laadpas, en moet zelf betalen voor het opladen van de auto. De laadkosten worden dan in mindering gebracht op uw maand- of jaarrekening. Daarom maakt het niet uit wie de laadpaal gebruikt.
3. Relatief lage investering
Een laadpaal voor bedrijven is een relatief lage investering. Er is namelijk sprake van verschillende belastingvoordelen. Zo is in het eerste jaar de Milieu-investeringsaftrek (MIA) van 36 procent op het laadpunt van toepassing. Ook de Kleinschalingheidsinvesteringsaftrek (KIA) van 28 procent is van toepassing op het laadpunt. Deze twee subsidies zijn nationaal geregeld, maar vaak zijn er ook nog lokale of regionale subsidies waar u recht op heeft. Informeer hiervoor bij uw gemeente.
Wat zijn de redenen dat u kiest voor laadpalen bij uw bedrijfspand? Neem contact op en laat het ons weten!